5 tapaa saada lisää kävijöitä verkkosivustollesi, nopeasti

5 tapaa saada lisää kävijöitä verkkosivustollesi, nopeasti

On tärkeää, että verkkosivustosi pidetään ajan tasalla ajankohtaisilla tiedoilla ja tuoreella sisällöllä. Joskus voi kuitenkin olla vaikeaa houkutella uusia kävijöitä ja pitää vanhat kävijät palaamassa. Tässä artikkelissa esitellään joitakin luovia tapoja houkutella käyttäjiä verkkosivustollesi, jotta he voivat oppia lisää tarjonnastasi tai ostaa sinulta jotain. Jos olet hiljattain päivittänyt verkkosivustosi, mutta et ole nähnyt hyviä tuloksia, nämä sisäpiirin strategiat auttavat sinua saamaan lisää liikennettä ja lisäämään sitoutumista. Lue lisää nähdäksesi miten. Oikealla sisällön, avainsanojen, kuvien ja videoiden yhdistelmällä verkkosivut ovat käyttäjän ensimmäinen kontaktipiste, kun hän haluaa tietää lisää yrityksestä tai sen tuotteista/palveluista. Hyvin suunniteltu sivusto lisää todennäköisyyttä, että ihmiset klikkaavat hakukoneiden hakutulossivuilta (SERP) – riippumatta siitä, minkä tyyppisellä sivustolla ne näkyvät – mikä tarkoittaa, että sivusi näkee enemmän kävijöitä.

Tee verkkosivustostasi mobiiliystävällinen

Vaikka pöytätietokoneet ovat yleisin laite, jolla ihmiset vierailevat verkkosivustoilla, ne eivät ole ainoita laitteita, joita ihmiset käyttävät: tabletit, älypuhelimet ja muut kannettavat laitteet ovat yhä suositumpia. Itse asiassa analyysijärjestelmä Statistican tietojen perusteella älypuhelinten käyttäjien osuus kaikista internetin käyttäjistä oli noin 60 prosenttia vuonna 2019. Tämä tarkoittaa, että suuri osa potentiaalisesta yleisöstäsi käyttää verkkoa mobiililaitteella. Siksi on tärkeää tehdä verkkosivustostasi mobiiliystävällinen, jotta käyttäjät voivat helposti navigoida ja kuluttaa sisältöäsi. Jos mobiililaitteella kävijä ei pysty helposti navigoimaan sisällössäsi, hän lähtee todennäköisemmin pois ja siirtyy muualle. Voit tehdä verkkosivustostasi mobiiliystävällisen yksinkertaisesti varmistamalla, että sivustosi suunnittelu ja sisältö on optimoitu mobiililaitteiden näytön kokoon sopivaksi.

Rakenna laadukkaita linkkejä

Kun joku napsauttaa hakukoneen tulossivujen (SERP) yläosassa olevaa tulosta, hänet viedään verkkosivustolle. Olipa sivustosi missä tahansa, on tärkeää, että kävijät pysyvät sivustollasi eivätkä klikkaa pois parin sekunnin kuluttua. Haluat pitää kävijät sivustollasi mahdollisimman pitkään, jotta he voivat lukea sisältöä ja – toivottavasti – ostaa jotain yritykseltäsi. Mutta miten saat ihmiset pysymään sivustolla? Rakentamalla laadukkaita linkkejä sivustollesi voit auttaa sivustosi sijoitusta. Mutta mikä tärkeämpää, paremmat sijoitukset tarkoittavat, että useammat kävijät klikkaavat sivustosi linkkiä SERP-listan yläosassa.

Suorita Google AdWords -mainoksia

Google AdWords on pay-per-click -mainonta-alusta, jonka avulla yritykset voivat luoda liikennettä verkkosivuilleen näyttämällä mainoksia niihin liittyvien hakutulosten rinnalla. Nämä mainokset voivat näkyä sekä Googlen hakukoneessa että kumppanuussivustoilla, kuten Yahoossa, Bingissä ja niin edelleen. Miten tämä auttaa sinua saamaan enemmän kävijöitä? Tämäntyyppisen mainonnan avulla voit kohdistaa mainonnan erityisesti potentiaalisiin asiakkaisiin, jotka todennäköisimmin osoittavat kiinnostusta tuotteitasi/palvelujasi kohtaan. Tämä tapahtuu luomalla kampanja, joka sisältää haluamiesi asiakkaiden Google-hauissa käyttämät fraasit. Voit luoda ja määrittää mainoskampanjan napsauttamalla Google AdWords -tilisi “Mainokset”-välilehteä. Nämä mainokset ovat loistava tapa tuoda sivustollesi lisää kävijöitä ja lisätä yleistä sitoutumista.

Image Source: FreeImages‍

Järjestä arvonta tai kilpailu

Yksi parhaista tavoista houkutella kävijöitä verkkosivustollesi sekä saada heidät vuorovaikutukseen brändisi kanssa ja pysymään sivustollasi pidempään, on järjestää arvonta tai kilpailu. Tämä strategia on loistava tapa luoda kiireen tuntua ja antaa asiakkaille kannustin vierailla sivustollasi. Luomalla verkkosivustollesi sivun, jolla mainostetaan arvontoja tai kilpailuja, voit lisätä yleistä sitoutumista ja saada ihmiset klikkaamaan sivustollesi tarjoamalla houkuttelevan palkinnon tai kannustimen.

Tuottaa laadukasta videosisältöä

Toinen hyvä tapa houkutella kävijöitä verkkosivustollesi on luoda videosisältöä. Video on tehokas markkinointiväline, joka saa aikaan enemmän sitoutumista kuin lähes mikään muu sisältö. Itse asiassa HubSpotin tekemän tutkimuksen mukaan videoiden sitoutumisaste on 98 prosenttia, kun taas tekstipohjaisen sisällön sitoutumisaste on vain 20 prosenttia. Video on houkutteleva tapa antaa tietoa tuotteistasi/palveluistasi ja kertoa asiakkaille, mitä he voivat tehdä yrityksesi kanssa. Se on myös hyödyllinen tapa luoda henkilökohtaisempi yhteys asiakkaisiisi; voit tuoda kasvosi ja persoonallisuutesi brändisi taakse.

Johtopäätös

Kun rakennat uutta verkkosivustoa, on tärkeää pohtia eri tapoja, joilla voit saada lisää kävijöitä verkkosivustollesi, jotta ihmiset voivat tutustua yritykseesi, tuotteisiisi/palveluihisi ja siihen, mitä sinulla on tarjota. Nämä 5 tapaa saada lisää kävijöitä verkkosivustollesi auttavat sinua saamaan tarvitsemasi huomion, jotta voit saada enemmän konversioita ja nähdä myynnin kasvavan. Jos sivustosi ei saa tarpeeksi huomiota ja haluat lisätä kävijämääriäsi, harkitse yhden tai useamman näistä tekniikoista käyttöönottoa. Kun sisällön, avainsanojen, kuvien ja videoiden yhdistelmä on oikeanlainen, verkkosivustosi on käyttäjille ensimmäinen kontaktipiste, kun he haluavat tietää lisää yrityksestäsi tai sen tuotteista/palveluista.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *